Konkurs filmów amatorskich

Pokazy konkursowe filmów krótkometrażowych:
7.10.2023 / sobota / 18:00
12.10.2023 / czwartek / 20:00

Kino Meduza / wstęp wolny

Konkurs filmów amatorskich, czas trwania: 132’

 

1. Metraż, reż. Marcin Nalepa (dokument), 19’ 
Film przedstawia historię sześciorga młodych ludzi oraz ich warszawskich mieszkań. Bohaterowie filmu opowiadają o własnych doświadczeniach mieszkaniowych. Mówią o trudnościach i radościach codzienności. Dom rodzinny, najem czy własność? "Metraż" z dokumentalną wrażliwością ukazuje różnorodną sytuację osób młodych na rynku mieszkaniowym w Warszawie. Film prowokuje pytanie, na które nie ma łatwej odpowiedzi: jak dobrze mieszkać?

2. Lady Gayda, reż. Paweł Cichoński (fabuła), 8’
Kasia Gajda udziela wywiadu w swoim nowym apartamencie, opowiadając o zmianach, jakie zaszły w jej życiu.

3. Kołyska, reż. Piotr Kaźmierczak (animacja), 3’
Poklatkowy, animowany piaskiem, oficjalny wideoklip do utworu "Kołyska" (ang. "Water Lullaby") z albumu "Uwodzenie" (ang. "Waterduction)" znanego polskiego folkowego zespołu muzycznego "Kapela Ze Wsi Warszawa". Realizacja filmu zajęła 6 miesięcy.

4. Krótki film o owcach, reż. Tomek Łowiecki (animacja), 3’
No, może nie do końca jest to film o owcach, ale jest za to krótki, bo trwa tylko trzy minutki.

5. Szambo, reż. Paweł Sopinka (fabuła), 7’22
Późne popołudnie, prosta droga i.. nieszczęście za nieszczęściem. Marek kilkoma głupimi decyzjami wplątuje się w wir problemów, ale na szczęście oprócz tego, ma jeszcze przyjaciela Krzyśka, który wręcz spada mu z nieba. Nie zostawi on kumpla w potrzebie, ale jego cierpliwość będzie musiała znieść dużo, by razem przebrnęli przez to.. szambo.

6. Overthinking, reż. Weronika Kuliberda (animacja), 3’
Motywem przewodnim mojej pracy jest zjawisko Overthinking. To proces radzenie sobie z emocjami poprzez ponowne odtwarzanie w myślach i roztrząsanie konkretnych sytuacji. Osoby zmagające się z tą przypadłością, dzięki wyostrzonym zmysłom, odbierają więcej bodźców niż przeciętni ludzie, a ponadto doświadczają ich bardziej intensywnie. Przez trudność w hierarchizacji napływających informacji, overthinkerzy zmagają się z natłokiem myśli, które w znacznym stopniu mogą wpływać na ich wydajność.

W animacji przedstawiam podróż bohaterki ku poskromieniu nadmiernego myślenia, poprzez przepracowanie jej największych lęków. Realizowana przeze mnie animacja poklatkowa, wykonana jest w technice rysunku cyfrowego, opartego na zarejestrowanym materiale wideo. Decyzję o pracy w technice rotoskopii podjęłam mając na uwadze możliwość uchwycenie płynnego, naturalnego ruchu oraz autentycznych emocji. Było to dla mnie istotne, gdyż główna bohaterka jest moim alter ego, a problemy, z którymi się zmaga, są inspirowane moimi doświadczeniami.

7. Podwójne wiązanie, reż. Kamil Węgrzyn (fabuła), 9’36’’
Młody, zagubiony w życiu chłopak zostaje przez przypadek wplątany w pomoc miejscowemu gangsterowi, wraz z którym wyrusza w niespodziewaną podróż, która okaże się przygodą w poszukiwaniu swojej tożsamości.

8. Bańka, reż. Karolina Ostrowska (animacja), 4’47
Film "Bańka" ukazuje kruchość i ulotność upływającego czasu, a dokładniej 12 miesięcy składających się na rok, który przedstawiony został pod postacią delikatnej bańki mydlanej. Tytułowa bańka kręci się zgodnie z ruchem wskazówek zegara, co podkreśla motyw przemijalności. Występuje tylko jedna postać, podążająca dzielnie przez życie, przepełnione zarówno trudnościami, jak i dobrymi chwilami towarzyszącymi bohaterce. Wszystkie elementy zostały ręcznie wykonane i zanimowane w technice tradycyjnej.

9. Dzień dobry, reż. Zuzanna Klara Bardian (fabuła), 6’
Idziesz wyrzucić śmieci i wpadasz na sąsiadkę, której unikasz. Co robisz? O tym, jak trudne może być sąsiedzkie „dzień dobry”.

10. Krzesło dla Eliasza, reż. Tomasz Smykalski (fabuła), 17’33
Film rozpoczyna scena nocnej wizyty w zamkniętym teatrze. Grupa reporterów, która przybyła na zaproszenie aktorów, planuje zrobić materiał o tajemniczym krześle. W teatrze okazuje się też przebywać rozwścieczony dyrektor, przed którym bohaterowie ewidentnie chcą się ukryć. W kolejnych scenach odkrywamy przyczynę tego stanu rzeczy. W trakcie retrospektywnej opowieści dwójki aktorów - Piotra i Jagody - śledzimy zdarzenia z pogranicza rzeczywistości i fantazji, sacrum i profanum, rozumu i wiary.

11. Dymki: Fire Crusader, reż. Michał Kowalski (fabuła), 15’
Chłopak, który chce przeczytać komiks w parku, przeżywa przygody, które uprzykrzają mu życie.

12. Na dworcu w Pile, reż. Iga Bujarkiewicz (fabuła), 14’
W nocy, na dworcu w małym miasteczku przypadkowo spotyka się kilka grup nieznajomych sobie ludzi. Nieoczekiwanie ich historie splatają się, a wspólna energia wytwarza magiczną atmosferę oczekiwania.

13. Czarnoziem, reż. Zlata Veresniak (fabuła), 12’
Andrij od miesięcy przygotowuje się do przeprowadzki swojej rodziny. Monotonię dnia codziennego przerywa jednak nagła wiadomość. Jak bardzo świat może się zmienić w ciągu jednego dnia?

14. Wymalowane odbicie, reż. Zuzanna Ślusarczyk (fabuła), 5’45’’
Krótka opowieść o przybieraniu ciągłych kreacji i tworzeniu kolejnych warstw karmiących nasze EGO. Główna bohaterka konfrontuje się z własnym Cieniem, który przybiera wymalowaną i zadufaną w sobie kobitę skupiona jedynie na sobie i na swoich potrzebach. Obraz ten przeraża i determinuje ją do zdjęcia lustra ze ściany.