Konkurs Główny – blok I i II

pokaz festiwalowy:

2 października 2021 / sobota
16:00 + 18:00

Kino Meduza
wstęp wolny

16:00/ Kino Meduza

Blok 1 – 111 minut

F: „Chodźmy w noc” reż. Kamila Tarabura 25 min 34 s
Nastoletnia Krysia pierwszy raz od tygodni wychodzi z domu. Na imprezę, na którą wprosiła ją matka. Krysia nie chce tam być, ale zawsze robi to, co każą inni. Na imprezie Krysia wpada na Majkę. Dziewczyny wymykają się z imprezy i wyruszają w podróż, która nabiera zawrotnego tempa. Zraniona Majka sprawdza, jak daleko może się posunąć w swojej seksualności, a Krysia stara się odgadnąć jej tajemnicę. Czy nowa znajomość uleczy Krysię?

D: „Mamalarka” reż. Katarzyna Mazurkiewicz 27 min
Ciepły, ale pełen konfliktów dokumentalny obraz, w którym łączą się dwa światy: macierzyństwa i sztuki. Oto przed nami Basia. Z dwójką maluchów. Z nastoletnią córką. Z mężem. Z patelnią jajecznicy. Z pędzlem i sztalugą. Zawsze „z”, rzadko sama. Zawieszona gdzieś pomiędzy, rozerwana w połowie nieskończonego zadania, szuka drogi do domu „własnego pokoju”. Miejsca, w którym świat artystki i matki nie tylko się ściera, ale i uzupełnia.

A: „Ajtia o tym dlaczego diabeł kuleje” reż. Paweł Kleszczewski, Kasia Zimoch 6 min
Dawno dawno temu na rajskich pastwiskach, Pan Bóg wypasał swoje owce. Diabeł pasący niedaleko stado swych kóz zapragnął odebrać Bogu zwierzęta… Fabuła film została oparta na ludowej bajce ajtiologicznej tłumaczącej ten niezwykle istotny fakt z życia diabła.

F: „Monika W.” reż. Paulina Skibińska 19 min 53 s
Film inspirowany prawdziwą historią zaginionej nastolatki, której ostatnią drogę śledziła kamera przemysłowa. Ewa, matka dziewczyny, nie radzi sobie ze stratą córki i wciąż ma nadzieję, że trafi na jej ślad. Postanawia wejść w rolę Moniki: ubrana tak samo jak ona idzie w miejsce, w którym córka była widziana po raz ostatni. Surrealistyczna projekcja lęków Ewy zdaje mieszać się z rzeczywistością. Czy to podświadomość, czy też bohaterka jest bliska odkrycia tajemnicy zniknięcia swojej córki?

D: „Homo Peregrinus” reż. Andrzej Święch 24 min
„Homo Peregrinus” stanowi próbę zrozumienia fenomenu ludzkiego pielgrzymowania. Co skłania ludzi do podjęcia tak dalekosiężnego trudu, ale co ważniejsze, pozostania w nim? Kim jest pielgrzym i czy wyłącznie ta osoba, która idzie?

A: „Meblościanka” reż. Joanna Polak 10 min
Zdezelowana meblościanka jest symbolem monotonnego życia pewnego czterdziestolatka mieszkającego w szarym, brudnym po PRL-owskim blokowisku. Gdy tuż po swoich urodzinach mężczyzna przeżywając kryzys wieku średniego postanawia odmienić swoją nudną i rutynową egzystencję na drodze staje jego żona


18:00/ Kino Meduza

Blok 2 - 132 minuty

D: „Blisko ziemi ” reż. Paulina Sikora 29 min
Bohaterami filmu są Małgorzata i Mariusz – mieszkańcy małego miasteczka w południowo-wschodniej Polsce. Film kreśli intymny portret ich współzależnego związku, na stałe naznaczonego przez alkoholizm Mariusza. Relacja ta jest daleka od perfekcji, ale pomimo ciągłych napięć jest w niej dużo troski i subtelnych gestów miłości.

A: „Denne wakacje” reż. Kasia Wołczyńska 4 min
Film animowany "Denne wakacje" to prosta historia inspirowana pop-artem z elementami westernu opowiadająca o problemie dotyczącym zanieczyszczenia środowiska plastikiem. Ma ona na celu prowadzić do refleksji nad konsumpcyjnym podejściem do życia.

F: „Ostatni gwizdek” reż. Karol Lindholm 29 min
Upalne lato, samotna przyczepa campingowa na plaży niedaleko małej nadmorskiej miejscowości. Dwójce braci czas wyznaczają treningi pływackie w morzu. Dla młodszego z nich będą to wyjątkowe wakacje - ojciec przygotowuje go do pierwszego startu na bardzo długim dystansie. Czy uda mu się przełamać swój strach i spełnić ambicje taty?

D: „Załoga” reż. Platon Ogarev 10 min
Dokument obserwacyjny opowiadający o życiu załogi rybackiej na Helu podczas pandemii.

A: „Praktyczny Pan” reż. Michał Poniedzielski, Dominik Litwianiak 10 min
Praktyczny Pan to uporządkowany i wydajny wzorowy pracownik i obywatel. Pomimo tego, że  wszystko robi idealnie, jest mu w życiu coraz smutniej. Tabletki nie pomagają, więc kupuje kota, którego  mruczenie podobno poprawia nastrój. Jednak kot to nie tabletka, nie interesują go normy i wskaźniki.  Nie zamruczy, dopóki nie poczuje się kochany. Ale Praktyczny Pan na miłości się nie zna, nic o niej nie  było w arkuszach Excela.

F: „Mały Koniec świata” reż. Karol Ulman 16 min
Cierpiący na bezsenność młody dziennikarz otrzymuje zlecenie przeprowadzenia wywiadu ze znaną artystką. Wielkomiejskość Feliksa zostaje skonfrontowana ze spokojem wsi, podobnie jak skonfrontowany zostaje on ze swoimi najgłębszymi lękami. Początkowo profesjonalny układ traci swój charakter, a między Igą a Feliksem nawiązuje się z nić porozumienia. Każde z nich ma własny sposób próbuje poradzić sobie ze stratą i przetrwać swój mały, prywatny koniec świata.

D: „Syn ulicy” reż. Mohammed Almughanni 30 min
Do tej pory trzynastoletni Khodor nie istniał dla prawa. Nie miał żadnego dokumentu tożsamości – teraz o jego wyrobienie stara się jego rodzina. Dzięki temu chłopiec uzyska prawo do edukacji i opieki zdrowotnej. Będzie też mógł opuścić obóz dla uchodźców. Procedura ujawnia wiele skrywanych dotychczas rodzinnych sekretów.

A: „Świątynia ukwiału” reż. Joanna Pazdan 4 min 50 s
Żyjące w specyficznym środowisku organizmy głębinowe wykształciły nietypowe formy i właściwości. Obserwując je można odnieść wrażenie, że oglądamy nieziemski, baśniowy świat marzeń sennych. Świątynia Ukwiału to autorska interpretacja podmorskiego świata, w której twórca zaprasza do uczestnictwa w relaksującej sesji. Autor nigdy nie nurkował głębinowo. Próbuje jednak odtworzyć wizję morskiej fauny i flory ze strzępków pamięci i wyobraźni.